پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150444
نتانياهو: فقط من مي‌توانم در برابر ايران بايستم
تاریخ انتشار : 1393/11/20 09:09:32
نمایش : 1182
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي که ماه گذشته بدون دعوت کاخ اليزه به پاريس سفر کرده بود مي‌گويد به رغم مخالفت‌هاي داخلي و خارجي براي سخنراني در کنگره درباره مذاکرات ايران به واشنگتن سفر خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي روز يکشنبه گفت به رغم مخالفت‌هايي که با سخنراني‌اش در کنگره وجود دارد به واشنگتن سفر مي‌کند، همان‌طور که ماه گذشته به پاريس رفت.

برخي گزارش‌ها ماه گذشته حاکي از آن بودند که دولت فرانسه تمايلي به دعوت از نتانياهو جهت شرکت در راه‌پيمايي سران کشورهاي دنيا در پاريس نداشته است.

به گزارش هاآرتص، نتانياهو روز يکشنبه در کنفرانس فعالان فرانسوي زبان حزب ليکو گفت: «من نه فقط به عنوان نخست‌وزير اسرائيل بلکه به عنوان نماينده کل مردم يهود به پاريس رفتم.»

نتانياهو به رغم حضور دعوت‌نشده در راه‌پيمايي پاريس گفت: «من هر کجا که دعوت بشوم مي‌روم تا موضع اسرائيل را درباره کساني که مي‌خواهند ما را بکشند انتقال دهم.»

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در توضيحات بيشتر در اين باره گفت: «اولين و مهم‌ترين دسته از کساني که مي‌خواهند ما را بکشند رژيم ايران است که علناً مي‌گويد قصد دارد ما را نابود کنم.»

وي در ادامه تأکيد کرد تنها او ـ و نه رقبايش ـ مي‌تواند در برابر ايران و جامعه بين‌المللي قد علم کند.

نتانياهو گفت: «من در برابر فشارهاي بين‌المللي قد علم کرده‌ام و اين فشارها کم نيستند؛ ديگران حتي قبل از انتخاب شدن، در برابر اين فشارها تسليم مي‌شوند.»

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در پايان به تکرار ادعاهاي خود درباره برنامه هسته‌اي ايران پرداخت و با بيان دوباره اينکه «توافقي بد» با ايران در حال شکل‌گيري است گفت هر کس که نگران امنيت اسرائيل است بايد با اين توافق مخالفت کند.

جان بينر، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا چهارشنبه دو هفته پيش تنها يک روز پس از آنکه «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا در نطق سالانه خود از کنگره خواست تلاش براي تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران را متوقف کند، از نتانياهو دعوت کرد براي سخنراني در مورد مذاکرات هسته‌اي ايران در نشست مشترک سنا و مجلس نمايندگان، به واشنگتن سفر کند.

مقامات دولتي آمريکا با بيان اينکه دعوت از نتانياهو بدون هماهنگي کاخ سفيد صورت گرفته و اقدامي خارج از پروتکل‌هاي ديپلماتيک است، اعلام کرده‌اند در صورتي که نتانياهو به آمريکا سفر کند، نه اوباما و نه هيچ‌يک از مقامات ارشد دولت با وي ديدار نمي‌کنند.

همچنين بسياري از کارشناسان، رسانه‌ها و حتي برخي از نمايندگان کنگره به انتقاد از اين سفر پرداخته و تصميم نتانياهو براي سخنراني در کنگره را دخالت در امور داخلي آمريکا خوانده‌اند.

نتانياهو در داخل فلسطين اشغالي به استفاده تبليغاتي از سفر به آمريکا در آستانه برگزاري انتخابات پارلماني رژيم‌صهيونيستي، متهم شده است. با اين وجود نتانياهو اعلام کرده در نشستي که روز ۱۲ اسفند (۳ مارس) برگزار مي‌شود، شرکت مي‌کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html